En güvenilir, ilk akla gelen marka Arçelik

Aşağa gitmek

En güvenilir, ilk akla gelen marka Arçelik

Mesaj  Administator Bir Paz Nis. 06, 2008 5:25 am

Araştırma şirketi Nielsen'in ''Markalar
Araştırması''na göre Arçelik, ''ilk akla gelen'', ''ilk hatırlanan'' ve
''tüketicinin kendisine en yakın hissettiği'' marka oldu.

Nielsen'in ''Markalar Araştırması''nın 2007 sonuçları açıklandı.
14'üncüsü gerçekleştirilen araştırmaya bu yıl 4 yeni kategorinin
eklenmesiyle sorgulanan kategori sayısı 116'ya yükseldi.

Araştırma sonuçlarına göre, kategori belirtilmeksizin kişilerin ilk
aklına gelen marka sorgulamasında Arçelik, 10 yıldan uzun süredir
sürdürdüğü liderliğini bu yıl da korudu. Önceki yıla göre Arçelik'i
belirtenlerin oranı 2007 yılında artarken, Ülker en çok hatırlanan
ikinci marka oldu. Beko ve Adidas ise üçüncülüğü paylaştı.

Araştırma sonuçlarına göre hiçbir ürün, marka ya da kategori
hatırlatması olmadan tüketicilere ''ilk hatırladığınız firma
hangisidir'' sorusu yönetildiğinde Arçelik yine ilk sırada yer aldı.
Arçelik'in ardından Koç ikinciliği alırken, Beko ve Ülker ise üçüncü
oldu.

Tüketicilere kategori belirtmeden ''Kendinize en yakın hissettiğiniz
marka hangisidir?'' sorusu yöneltildiğinde yaklaşık her 5 tüketiciden
biri yakın hissettiği bir marka olmadığını belirtti.

Yakın hissedilen markalar sıralamasında Arçelik ilk sırada yer alırken,
bu markayı Ülker izledi. Spor giyim markaları Nike ve Adidas ise iki
markanın ardından üçüncü sırada yer aldı. Pınar, Vestel, Sony, Beko,
Levi's, Bosch ve LCW diğer yakın hissedilen markalar olarak sıralandı.

-BİLİNİRLİKLERİ ARTAN VE AZALANLAR-

Markaların bilinirlik düzeylerinin ne oranda değiştiği incelendiğinde
ise 2007'de belirtilme düzeyini en fazla arttıran markanın, 13 puan
artış ile internet servis sağlayıcı kategorisindeki TTNet olduğu görüldü.

Bilgisayar kategorisinde Casper 5 puan artış göstererek belirtilme
düzeyini en fazla artıran ikinci marka, Nuhun Ankara da üçüncü sırada
yer aldı.

Geçen yıl belirtilme oranı azalan markalara bakıldığında ise Efes Pilsen
ilk sırada yer alırken, bu markayı Duracell ve Aygaz izledi.

Kategorilere göre lider markaların belirtilme oranlarına bakıldığında
ise cep telefonu kategorisinde Nokia tüm kategorilere göre belirtilme
oranı en yüksek marka oldu. Nokia'yı kolalı gazlı meşrubat kategorisinde
Coca-Cola, diş macunu kategorisinde İpana takip etti.

-MARKALAŞMIŞ SANATÇI VE SPORCULAR-

Nielsen'nin araştırma sonuçlarına göre tüketicilere ''İsminin bir marka
olduğuna inandığınız sanatçıyı belirtir misiniz'' sorusu
yöneltildiğinde, her 2 kişiden biri herhangi bir sanatçı adı belirtmedi.
Marka olduğuna inanılan sanatçılar sorgulamasında sırasıyla Hülya Avşar,
İbrahim Tatlıses ve Tarkan geçen yıl olduğu gibi bu yılda ilk üç sırada
yer aldı. Ancak 3 ismin de belirtilme oranları önceki yıllara göre
geriledi.

Marka olduğuna inanılan sporcular sorgulamasında ise Hakan Şükür ilk
sırada yer alırken, David Beckham, İlhan Mansız, Ronaldinho, Roberto
Carlos gibi isimler de listede bulundu.
avatar
Administator
Admin
Admin

Mesaj Sayısı : 49
Kayıt tarihi : 04/04/08

Kullanıcı profilini gör http://kobraforum.yetkin-forum.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön


 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz